Solicitarea informațiilor de interes public

Solicitarea informațiilor de interes public.

Această secțiune va cuprinde atât trimiteri la actele normative din domeniu (cu link către http://legislație.just.ro):

  • Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, normele de aplicare (Hotărârea Guvernului nr. 123/2002, cu modificările și completările ulterioare),
  • Legea nr. 109/2007 privind reutilizarea informațiilor din instituțiile publice, cu modificările și completările ulterioare, cât și:
    • numele și prenumele persoanei responsabile de primirea solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare, precum și datele de contact ale acesteia;
    • formularul de solicitare în baza Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare;
    • modalitatea de contestare a deciziei și formulare pentru reclamații administrative (refuz la solicitare și lipsa unui răspuns în termenul legal)
    • lista documentelor de interes public și lista documentelor produse/gestionate de autoritatea/instituția publică, conform art. 5 alin. (1) lit. g) și h) din Legea nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare. Pentru realizarea listei cu documentele produse/gestionate se va folosi nomenclatorul arhivistic pe care fiecare autoritate/instituție publică trebuie să îl dețină potrivit Legii Arhivelor Naționale nr. 16/1996, republicată. Lista cu documentele de interes public va fi realizată pornind de la lista cu documentele produse/ gestionate de autoritatea/instituția respectivă, exceptând cazurile expres prevăzute de lege.
    • rapoartele anuale de aplicare a Legii nr. 544/2001, cu modificările și completările ulterioare – vor fi publicate până cel târziu la data de 30 aprilie a fiecărui an, pentru anul precedent, iar această secțiune va cuprinde și o arhivă pentru păstrarea rapoartelor anterioare.

Persoana responsabilă de primirea solicitărilor în baza Legii nr. 544/2001

NumeFunctieEmailTelefon

Formulare de solicitare în baza Legii nr. 544/2001

formulare tip

Modalitatea de contestare a deciziei și formulare pentru reclamații administrative

Impotriva refuzului de acordare a informatiilor de interes public se poate depune reclamatie la conducatorul autoritatii sau al institutiei publice respective in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta de catre persoana lezata.

Daca dupa cercetarea administrativa reclamatia se dovedeste intemeiata, raspunsul se transmite persoanei lezate in termen de 15 zile de la depunerea reclamatiei si va contine atat informatiile de interes public solicitate initial, cat si mentionarea sanctiunilor disciplinare luate impotriva celui vinovat.

In cazul in care o persoana se considera vatamata in drepturile sale, aceasta poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice. Plangerea se face In termen de 30 de zile de la data expirarii termenului prevazut de lege.

LISTA DOCUMENTELOR DE INTERES PUBLIC
conform art.5(1), lit. g, din Legea 544/2001, cu modificările și completările ulterioare 

  1. Organizarea și funcționarea generală a Şcolii Gimnaziale Nr. 1 Spinuș
    1. Conducerea şcolii, componența consiliului de administrație.
    2. Organigrama instituției.
    3. Ordine, instrucțiuni, regulamente și alte documente cu caracter normativ elaborate de Ministerul Educației Naționale.
    4. Calendarul activităților educative, concursurilor si olimpiadelor școlare.
    5. Raportul de activitate anual.
    6. Regulament de ordine interioara.
  2. Plan de școlarizare
    1. Statistici privind clasele și elevii pe nivele.
  3. Resurse umane
    1. Număr de posturi/norme pe categorii de finanțare, specializări, sexe.
    2. Număr de persoane pe specializări, sexe.
  4. Resurse materiale
    1. Date statistice referitoare la clădiri, săli de clase și anexe, dotări, avize etc.
    2. Situații statistice școlare referitoare la promovabilitate la final de semestru și an școlar.
    3. Situații statistice școlare referitoare la abandonul școlar la sfârșit de an școlar.
  5. Alte documente
    1. Proiect de Dezvoltare Institutionala.
    2. Plan managerial anual.
    3. Situații statistice în urma examenelor și concursurilor naționale.
    4. Metodologia și calendarul privind mobilitatea personalului didactic din învățământul preuniversitar.
    5. Lista posturilor didactice vacante/rezervate conform etapelor de mobilitate prevăzute în calendarul privind mișcarea personalului didactic din învățământul preuniversitar.
    6. Documente, reglementări legale, calendare, privind organizarea și desfășurarea concursurilor si rezultatele acestora, pentru ocuparea funcțiilor didactice, a funcțiilor de conducere din unitate.
    7. Parteneriate pentru anul in curs.
    8. Date privind olimpiadele si concursurile de la nivelul scolii pentru anul in curs (nr. elevi, note obținute).
    9. Metodologii si ordine ale Ministerului Educației Nationale privind examenul de definitivare în învățământ, gradul didactic I și II.

Notă: Informațiile solicitate vor fi transmise în forma în care acestea sunt colectate / elaborate de Şcoala Gimnazială Nr. 1 Spinuș.

Rapoartele anuale de aplicare a Legii nr. 544/2001

pdf

Document

Version:
Dimensiune: 22.62 KB
Dată adăugării: 17-07-2023